Dom i ogród

Mrówka

Firma Izol-bud powstała w 1993 roku. Zakres działalności firmy obejmował ocieplenia budynków, stąd też wywodzi się nazwa firmy.
W miarę rozwoju firma przechodziła różne zmiany odnośnie zakresu prowadzonych prac oraz wykonywanej działalności. W roku 1997 zajęła się sprzedażą drobnych materiałów budowlanych i instalacyjnych. Po dwóch latach zmieniła się lokalizacja firmy. Przeniosła się na dużo większy plac z dobrze rozbudowanym zapleczem magazynowym. Rok 2003 był przełomem dla firmy. Zasilili szeregi akcjonariuszy przystępując do Gupy Polskich Składów Budowlanych. Rok 2010 był rokiem, który wielkimi literami zapisze się w historii firmy. Otwarty został Market Budowlany MRÓWKA.
Przez okres, w którym firma rozwijała działalność handlową nadal zajmowała się pracami budowlanymi oraz wykończeniowymi. Zbudowała od podstaw kilka budynków mieszkalnych, rozbudowała Bank Spółdzielczy we Mszczonowie, przeprowadziła remonty generalne w różnych oddziałach i filiach Banku Spółdzielczego m.in. w Błędowie, Sadkowicach, Brwinowie. Wykonała remonty salonów meblowych w Łodzi oraz Pabianicach. Czynnie uczestniczyla jako jeden z głównych podwykonawców oraz dostawców materiałów budowlanych w rozbudowie hotelu OSSA pod Rawą Mazowiecką.

 

4pako0009ud8of_full

 

Pakiet informacyjny dla potencjalnego inwestora/partnera//kandydata

Informacje o Grupie PSB
PSB-Mrówka (format sklepu pow. od 800 m2 sprzedaży)
Grupa PSB prowadzi działalność na rynku dystrybucji materiałów budowlanych od 1998r. Jest największą siecią ponad 420 hurtowni materiałów budowlanych w Polsce i liderem w dystrybucji z 15-to procentowym udziałem w rynku.
Formuła działania grupy PSB polega na wspieraniu interesów firm kupieckich wspólną polityką zakupów, marketingiem, szkoleniami oraz udostępnieniem usług zmniejszających stałe koszty prowadzenia jednostek handlowych.
Polskie Składy Budowlane działa jako grupa zakupowo-sprzedażowa, konsolidująca małe i średnie firmy, które pomimo funkcjonowania pod wspólnym logo sieci, zachowuje swoja niezależność.
Od kilku lat Grupa PSB rozwija w sektorze „dom i ogród” siec sklepów PSB-Mrówka. Obecnie sieć tworzy 228 marketach PSB-Mrówka na terenie całego kraju.

Charakterystyka sklepów PSB-Mrówka

1. Oferta

W ofercie sklepów znajduje się 20 tysięcy artykułów branży budowlanej, wykończeniowej, elektronarzędzi, farb, instalacji, oświetlenia oraz artykułów do kuchni, łazienki i ogrodu. W swojej bazie posiada ponad 250.000 artykułów, które może dostarczyć na indywidualne zamówienie klienta.

2. Powierzchnia handlowa sklepów

Sklepy PSB-Mrówka posiadają powierzchnię od 800 – 4000 mkw i zależy ona od lokalizacji obiektu.

3. Forma własności

Właścicielami sklepów są podmioty gospodarcze prowadzące działalność handlową na własny rachunek.

4. Lokalizacja i otoczenie rynkowe

Sklepy zlokalizowane są w miejscowościach od 5 000 do 100 000 mieszkańców.  Często są to jedyne sklepy o powierzchni większej niż 1000 m2 w tym segmencie rynku w danej miejscowości. Są uzupełnieniem oferty handlowej składów działających w tych miejscowościach.

5. Elementy przewagi konkurencyjnej

Głównymi elementami przewagi konkurencyjnej sklepów PSB-Mrówka na rynku są:

-dostęp do szerokiej oferty handlowej Grupy PSB

-jakość i konkurencyjne ceny oferowanych towarów

-ugruntowana pozycja rynkowa Grupy PSB (silna marka) na rynku do której należy sieć sklepów PSB-Mrówka

-sprawdzone standardy prowadzenia tego typu placówek handlowych

Zapraszamy inwestorów do uczestnictwa w tym przedsięwzięciu.

Zainteresowanym oferuje:

Etap 1 – projektowanie i budowa sklepu:

Pomoc przy wyborze lokalizacji
Analizę rynku i jego potencjału
Bussines plan inwestycji
Kilka wariantów gotowych projektów architektonicznych
Kosztorys typowego obiektu
Pomoc przy budowie obiektu
Pomoc przy projekcie ułożenia sklepu (layout) wraz z rozrysowaniem regałów ( planogram) i doborem asortymentu
Pomoc przy zakupie wyposażenia sklepu na dogodnych warunkach
Cykl szkoleń przygotowujących do prowadzenia sklepu typu DIY
Pomoc przy otwarciu sklepu

Etap 2 – prowadzenie działalności handlowej

Dostęp do nowoczesnej, centrali zakupowej dającej możliwość zatowarowania sklepu po najniższych cenach.
Realizowanie dostaw poprzez nowoczesne centrum logistyczne, gwarantujące sprawny łańcuch dostaw
Dynamiczny rozwój sieci PSB Mrówka gwarantujący coraz lepsze warunki handlowe u dostawców
Bonusy marketingowe od Dostawców uzależnione od wielkości obrotów.
Dostęp do systemu informatycznego dostosowanego do funkcjonowania sklepu z branży DIY, który umożliwia działanie operacyjne sklepu i pozwala przeprowadzać szereg analiz (sprzedaży, zapasu, rotacji itp.) niezbędnych do skutecznego zarządzania sklepem.
Stale aktualizowany zbiór procedur zestawionych w Operacyjnej Księdze Sklepu
System szkoleń związanych z zarządzaniem placówka, systemem informatycznym i nowościami produktowymi.
Licencje na użytkowanie znaku „PSB-Mrówka”, oraz know-how w postaci prowadzenia i zarządzania sklepem
Liczne działania marketingowe, w tym gazetka z nowościami i promocjami, ulotki, event marketing
Szkolenia z zakresu obsługi klienta, marketingowe, produktowe i inne.
Możliwość czynnego udziału w pracach struktur centrali Grupy PSB
Bezpieczeństwo prowadzenia działalności, związanej z uczestnictwem w zorganizowanej sieci handlowej.
Zainteresowane podmioty powinny spełnić następujące warunki:

1. Strategia:

Inwestorem w ramach sieci PSB Mrówka może być wyłącznie akcjonariusz Grupy PSB, stąd dla „nowych” firm konieczne jest wykupienie pakietu 50 akcji o wartości ok. 150 000 PLN (wartość na dzień 01.01.2009)
Znajomość lokalnego rynku i doświadczenia w handlu.
Stabilnej sytuacji finansowej
Zaangażowania w prowadzenie Sklepu osób, które zagwarantują wysoką jakość świadczonych usług
Umiejętności dostosowania się do obowiązujących zasad współpracy w sieci i działanie zgodne z jej zasadami opisanymi w Umowie Partnerskiej i procedurami zawartymi w Operacyjnej Księdze Sklepu.
Gotowość do realizacji przyjętej strategii działania.

2. Standardy lokalizacji:

Miejscowości liczące od 15 000 – 100 000 mieszkańców
Działka o powierzchni min. 4500 m2, na której będzie można wybudować sklep PSB-Mrówka o minimalnej powierzchni sprzedaży 1000 m2
Położona przy głównej drodze z możliwością bezpośredniego zjazdu
Dopuszczalny ruch dla samochodów ciężarowych
Parking na min 50 samochodów.

3. Standardy obiektu:

Powierzchnia sprzedaży od 1000 m2
Wysokość sali sprzedaży – min 6 m
Lokal usytuowany na jednej kondygnacji w parterze
Możliwość podjazdu i rozładunku samochodu ciężarowego
Możliwość wyodrębnienia strefy na potrzeby aranżacji ogrodu.

4. Wizualizacja:

Wizualizacja zewnętrzna i wewnętrzna sklepu zgodnie ze standardami PSB-Mrówka
PSB Mini-Mrówka

PSB Mini-Mrówka (format sklepu od 500 – 800 m2 pow. sprzedaży)

Od kilku lat Grupa rozwija w sektorze „dom i ogród” sieć detalicznych sklepów PSB-Mrówka. Obecnie sieć tworzy ponad 180 sklepów na terenie całego kraju – należą one do firm kupieckich, będących akcjonariuszami Grupy PSB SA. Strategicznym celem jest stworzenie jak największej ilości sklepów PSB Mrówka i PSB Mini Mrówka, głównie w miastach powiatowych i gminnych.

Charakterystyka sklepów PSB Mini-Mrówka

1. Know – how

Grupa PSB posiada wiedzę o prowadzeniu małych i średnich sklepów branży „dom i ogród”. Inwestor otrzymuje tzw. Księgę operacyjną oraz inne materiały, zawierające komplet niezbędnych informacji i procedur do zarządzania placówką.

2. Oferta

W ofercie sklepów znajduje się kilka tysięcy artykułów, w branży budowlanej, wykończeniowej, elektronarzędzi, farb, instalacji, oświetlenia oraz artykułów do kuchni, łazienki i ogrodu. W swojej bazie Grupa PSB S.A. posiada ok. 150.000 artykułów, które może dostarczyć na indywidualne zamówienie klienta.

3. Powierzchnia handlowa i inne parametry sklepów

Sklepy PSB-Mini-Mrówka

posiadają powierzchnię od 500 do 800 mkw.

zlokalizowane na parterze

wysokość sali sprzedaży min 3 m

posadzka wytrzymująca nacisk wózka paletowego

możliwość podjazdu i rozładowania samochodu ciężarowego

brak schodów pomiędzy sala sprzedaży a strefą rozładunku

możliwość aranżacji elewacji oraz umieszczenia tablic reklamowych

4. Standardy lokalizacji

Dzielnica miasta: przyjazna pod względem dokonywania zakupów związanych z wyposażeniem wnętrz;

Punkt charakteryzujący się sporym ruchem pieszym, samochodowym z dogodnym dojazdem;

Punkt przy drodze gminnej lub krajowej

Wskazane sąsiedztwo: handel ceramiką, armatura łazienkową, meblami, blisko obiekt spożywczy, osiedle mieszkaniowe, przystanek autobusowy;

Parking: na min 10 samochodów;

Lokal przylegający bezpośrednio do ulicy, względnie oddzielony miejscami parkingowymi;

Wskazane witryny wychodzące na ulice.

5. Lokalizacja i otoczenie rynkowe

Sklepy zlokalizowane będą głównie w miejscowościach gminnych, liczących od kilku do kilkunastu tysięcy mieszkańców. Kandydat wskazuje lokalizację, w której będzie prowadził sklep Mini-Mrówka. Grupa PSB dokonuje oceny jej potencjału rynkowego, możliwości komunikacyjnych, parkingowych i innych, niezbędnych do wstępnej weryfikacji. Po pozytywnej weryfikacji, Grupa PSB przygotowuje biznes plan dla konkretnej lokalizacji. W przypadku już działającego sklepu sporządzony zostaje plan prac adaptacyjnych wraz z kosztorysem.

6. Forma własności, niezbędne dokumenty

Właścicielami sklepów są podmioty gospodarcze prowadzące działalność handlową na własny rachunek. Zarządzają one sprzedażą, zapasami i prowadzą swoją politykę personalną

7. Strategia:

Inwestorem w ramach sieci PSB Mini Mrówka może być wyłącznie Akcjonariusz Grupy PSB, stąd dla „nowych” firm konieczne jest wykupienie pakietu 10 akcji o wartości ok. 29 000 PLN (wartość jednej akcja ok. 2 900 PLN, wycena na dzień 01.01.2009) dla sklepów Mini Mrówka, których powierzchnia sprzedaży nie przekracza 500 m2 i pakiet 20 akcji dla sklepów Mini Mrówka, których powierzchnia sprzedaży jest większa niż 500 m2.

Znajomość lokalnego rynku i doświadczenia w handlu.

Stabilnej sytuacji finansowej

Zaangażowania w prowadzenie Sklepu osób, które zagwarantują wysoką jakość świadczonych usług

Umiejętności dostosowania się do obowiązujących zasad współpracy w sieci i działanie zgodne z jej zasadami opisanymi w Umowie Partnerskiej i procedurami zawartymi w Operacyjnej Księdze Sklepu.

Gotowość do realizacji przyjętej strategii działania.

8. Elementy przewagi konkurencyjnej

Głównymi elementami przewagi konkurencyjnej sklepów PSB-Mrówka na rynku są:

– dostęp do szerokiej oferty handlowej Grupy PSB

– jakość i konkurencyjne ceny oferowanych towarów

– ugruntowana pozycja rynkowa Grupy PSB (silna marka) na rynku, do której należy sieć sklepów PSB-Mrówka

– sprawdzone standardy prowadzenia tego typu placówek handlowych

9. System operacyjny – wskazane jest aby Mini-Mrówka pracowała przy wykorzystaniu oprogramowania Insignum Sprzedaż firmy Kolporter , które pozwoli na optymalizacje procesów zakupowo-sprzedażowych i minimalizację kosztów firmy, zaś centrali udostępni odpowiednie informacje o wynikach palcówek (sprzedaż ,marże, liczba transakcji, itp.). System zaoferuje centrala i jego koszt będzie uwzględniony w opłacie franczyzowej.

10. Marketing

Głównymi narzędziemi marketingowymi  firmy są ulotkowe kampanie promocyjne, oraz zewnętrzne tablice reklamowe.

11. Szkolenia

Grupa PSB zapewnia bezpłatne szkolenie przed otwarciem sklepu .Akcjonariusz deklaruje udział w szkoleniach cyklicznych organizowanych przez Centrale – m.in. standardy obsługi, techniki sprzedaży, szkolenia produktowe

12 . Przewidywany kapitał potrzebny na inwestycję

W zależności od powierzchni obiektu i jego aktualnego wyposażenia, wielkość środków niezbędnych na przystosowanie do standardów Mini-Mrówki waha się w przedziale od kilkudziesięciu do ok. 200 tys. zł.

Centrala przedstawi ofertę wydzierżawienia (leasingu) wyposażenie lub jego części, tak aby zmniejszyć początkowe koszty inwestycji dla Mini-Mrówki

Pierwsze zatowarowanie – koszt zakupu towarów wynosi ok. 1500 zł/mkw. powierzchni sprzedaży.

Zabezpieczenia – Inwestor ma obowiązek ustanowić zabezpieczenia do wysokości zatowarowania.

13. Wyłączność terytorialna

Inwestor otrzymuje prawo wyłączności prowadzenia sklepu Mini-Mrówka w miejscowości i gminie na terenie, której sklep się znajduje.

Kontakt
Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. Wełecz 12 28-100 Busko-Zdrój tel. 41/37 85 343 fax 41/37 85 205 www.grupapsb.com.pl Osoba do kontaktu: Beata Radek Dyrektor ds. Rozwoju Tel. kom. 696 567 384 beata.radek@grupapsb.com.pl

Źródło: Mrówka

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *